Blog 11-5, 12-5 en 13-5

14 mei 2019 - Mzuzu, Malawi

Blog 11-5, 12-5 en 13-5:

Ik ga jullie even kort op de hoogte brengen van waar ik allemaal mee bezig geweest ben de afgelopen dagen.
Zaterdag zijn we begonnen met het schilderen van de ruimte op peads. Ook gister zijn we hier de hele dag mee bezig geweest. Alles wordt aan gepakt: muren, deuren, raamkozijnen. De man die ons helpt geeft ons af en toe wat aanwijzingen en dan schilderen wij weer ijverig verder. Intussen zit bijna alles twee keer in de verf. Vanmorgen gaan we de laatste dingen afronden en vanmiddag komen Cyrus en Alick ons helpen met de drawings (tekeningen) op de muur. We hopen dat het lukt om Woezel en Pip (die ze hier ook kennen) te schilderen (ideetje van Emmaly!!).
Er staan 4 stoeltjes en een tafel (beiden kinderformaat) in de ruimte. Deze zagen er al niet meer heel florisant uit en nu wij ze gebruikt hebben om op te staan tijdens het schilderen lijkt het helemaal nergens meer op, dus ook deze gaan een verfkwast zien vandaag of morgen.

Verder hebben we de afgelopen dagen best wat problemen gehad met de voorzieningen. Door de vele regen hebben we twee dagen geen stroom gehad. Gelukkig hebben de meiden in het guesthouse altijd stroom door de generator van het ziekenhuis, zodat we af en toe wel even onze telefoon kunnen opladen. Gister hebben we een tijd zonder water gezeten. Handig als je helemaal onder de verf zit. Gelukkig kwam er net nog een beetje water uit de kraan dat ik in een emmer kon doen, zodat ik me een beetje schoon kon maken.

De chocoladetaart die ik gemaakt heb een aantal weken terug, viel erg in de smaak. Ik daarom gisteravond nog maar een keer dezelfde taart gemaakt.

Een korte blog, zoals ik beloofd had.. 😉 Ik ga snel zorgen dat ik naar het ziekenhuis kan om weer verder te gaan! Fijne dag!

Groetjes Eline

1. Devi:
    14 mei 2019
    Dat ze W&P daar ook kennen joh!!
  2. Rita:
    14 mei 2019