9-5 en 10-5

11 mei 2019 - Mzuzu, Malawi

Blog 9-5 en 10-5:

Over mijn stagedagen heb ik niet zo heel veel bijzonders te vertellen deze week. Wat ik vooral doe is kinderen wegen, ze worden in een zak aan een weeghaak gehangen door de moeders en ik schrijf het gewicht in het medisch paspoort. Hierna kijk ik of de kinderen een vaccinatie of vitamine A nodig hebben. Ook heb ik meegeholpen bij het geven van de vaccinaties. Twee vaccinaties worden oraal gegeven, onder andere de vaccinatie tegen het Rota-virus. Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van het bestaan van orale vaccinaties.
Een groot gedeelte van de dag is het erg rustig en zitten we vooral te kletsen of te genieten van het zonnetje als dat er is.
De afgelopen dagen is er erg veel schot gekomen in ons plan voor het opknappen van de ruimte op peads. We hebben het er met verschillende mensen over gehad en hebben vrijdag afgesproken dat we vandaag (zaterdag) gaan starten. De spullen die nodig zijn worden voor ons gekocht, uiteraard worden deze door ons betaald. We hebben een bepaald bedrag ‘begroot’ hiervoor en hopen na het schilderen nog wat over te hebben voor het aanschaffen van wat speelgoed. We hebben dus een klusweekend voor de boeg. Nu is dat niet heel erg, want het regent echt pijpenstelen sinds gisteravond.
Gisteravond ben ik naar town geweest om een hapje te eten samen met Alick. Toen ik weer thuis kwam lagen Maggie en Isaac op de bank te chillen. Ik weet niet hoe het zo kwam, maar even later stonden we met z’n drieën te dansen in de huiskamer. Wat een lol hebben we gehad zeg!

Verder heb ik niet zo heel veel te melden vandaag! Ik ga snel mijn bed uit, een hapje eten en dan aan de klus..

Fijne dag!

Groetjes Eline